2019. február 18., hétfő

Édenkert

Gyerekkorom gyümölcsöse,
Emlékeim édenkertje,
Mára minden puszta, sivár,
Szívem mélyén most is ott vár.

Mindennap valamit leltem,
Benne újat felfedeztem,
Délután ha jót aludtam,
Gyömölcsfák közt álmodoztam.

Balra a kemence mellett,
Mézkörtefa hessegtetett,
Szüntelenül méhek dongták,
Gyümölcsét lyukasra rágták.
                                          
Odébb magaslott a büszke,
Ott termett az almakörte,
Volt alatta nyuszifészek,
Piros tojást rejtegetett.

Jobbról volt a császárkörte,
Nagylelkű fa bő gyümölcse,
Mint egy jóságos nagymama,
Mindig volt valami nála.

Mellette az egresbokor,
Megbújhattam ott bármikor,
Hogyha atyám szólongatott,
Mert betörtem az ablakot.

Hátul volt a cseresznyefa,
Őrangyalom keze rajta,
Lábam kétszer is megcsúszott,
De õ vigyázva kifogott.

Ott volt az én édenkertem,
Minden, amit kivánt szemem,
S közepén egy kis almafa,
Melynek fanyar volt almája.

Mondá nékem édesanyám:
Téli alma, édes bubám...
De én akkor nem becsültem,
Csupán télen szürcsölgettem.

Édenemben volt valami,
Felnőtt ember nem értheti,
Ott ragyogott a fák között,
Gyerekszívembe költözött.

Álmaimban visszatértem,
Édenemben örvendeztem,
S azt a kis almafát láttam,
Mely gyümölcsét nem rágcsáltam.

Roskodozott minden ága,
Csupa piros óriás alma,
Odalett a sok gyötrelmem,
Újból kisgyerek lehettem.

Gyere velem hát kedvesem, 
Minden álmom elmesélem,
Csak úgy lehetsz kertemben,
Ha gyerek vagy a szívedben.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése