2008. február 4., hétfő

Hirdetem kegyelmed

Én Uram, én Istenem, dicséret és hála,
Áradjon szívembõl szerte a világba,
Kiragadtál engem a holtak országából,
Kiemeltél engem a Seol legaljáról.

Zavaros örvényében tuskóként lebegtem,
Útálattal telve, fulladva vergõdtem,
Bomladozó hullák pincéje iszonyat,
Lassú nyüzsgésükben sejthetõ kárhozat.

Bizony én ott voltam, a holtak országában,
Sárgás szennylépatak sötét barlangjában,
Zöldes, rohadt arcok, sorjában vonultak,
Vezérük szavára szótlan masiroztak.

Én Uram, én Istenem, hírdetem jóságod,
Ajkam rebegése járja be a világot,
Mert kivontál engem a Gyehenna tüzébõl,
Irgalmasan kihúztál a romlás legmélyérõl.

Láttam a korháznak leghátsó osztályát,
Hol az intenziv terápia felhagyja munkáját,
Ott felszabdalt testférgek dobatnak egymásra,
Rakásban bûzlenek örök borzadásra.

Valahol térdeltem egy tömeg sírgödörben,
S míg hullott rám a föld, imádság szívemben,
A Miatyánk pergett. Meddig, vajon meddig?
Tán míg a holtak is emlékük elvesztik?...

Én Uram, én Istenem, ó édes Jézusom,
Drága Üdvözitõm, hatalmas Megváltóm,
Kegyelmed megmentett, maradj is énvelem,
Egyszer mond nekem is: Te vagy a kedvesem.


1 megjegyzés: